Icolori.reismee.nl

Manta Mexicana in Torremolinos

Voor ons bedrijf Icolori naar Spanje om onderzoek te doen naar het in de markt zetten van de Mexicaanse deken ( hier genoemd de Manta Mexicana ). Een mooie rondreis gemaakt door Andalusië. Geëindigd in Torremolinos. Niet alleen om hier de laatste foto's van de Manta Mexicana te maken, maar ook vooral om Torremolinos eens te zien.

Uit mijn jeugd is deze badplaats een begrip. Torremolinos was synoniem met massatoerisme. Een beetje normaal mens kwam hier niet. Zo dacht ik er toen over. Ouder en wijzer wilde ik de plaats toch een graag zien.

Twee dagen zijn we hier geweest. In een hotel aan het strand. In dit hotel hingen de prachtige oude foto's die in deze blog staan. Niet meer dan 50-60 jaar geleden was het hier nog idylisch. In de korte periode tot nu is het gehaal volgebouwd. Wij waren er in de winter, maar in de zomer is het waarschijnlijk een groot feest. Nu, integendeel, strompelden er wat pensionado's rond. Wat op mij toch een vrij treurige indruk maakte. Heb toch het idee dat je beter in je eigen omgeving in de kou kunt zitten dan in een ver oord unheimisch in het zonnetje. Echter iedereen zijn meug.

Zo gezegd. Eerst de nodige foto's gemaakt van onze Mantas Mexicanas op het strand. We hebben deze Mexicaanse dekens hier trouwens niet verkocht aan de pensionados, maar dat zou ook nog een idee zijn. Zo warm is het nu ook niet altijd in de winter. Lekker met een dekentje aan het strand.

Een hangmatje zou natuurlijk ook leuk zijn om hier te verkopen. Echter daarvoor waren de potentiele klanten toch wat te oud. Echter we zijn wel van plan onze Mexicaanse hangmatten (oftewel de Hamac Mexicana) ook in Spanje te gaan verkopen.

Maar goed even terug naar Torremolinos. Het viel me al met al helemaal niet tegen. Mooie uitstekende rots had nog wel iets pittoresks. Ook leuk de dorpskern op de heuvel. Echter de oude straatjes zijn natuurlijk helemaal verpest en bevatten alleen nog maar winkeltjes moet prullaria of kleding. Dat zag er toch redelijk armmoedig uit.

Een keer gegeten bij wat ons een redelijk goed restaurant leek. Ook opgezocht op tripadvisor. Wij vonden het niet fantastisch. Maar goed wellicht in zo'n badplaats mag je niet meer verwachten. En natuurlijk helemaal niet te vergelijken met Italië, waar we vaak en graag komen. En dan met name in Piemonte, waar het eten fantastisch is (bakermat van de slow food beweging). Daarover in een volgende blog meer.